21 november 2006

Ensam om spel i två lag.

Jag var på Degerfors kansli idag. Jag var där för att hämta den redan kultförklarade boken "Skitiga Bullen". Utanför låg StoraValla med saftigt grönt gräs och städade läktare som om det skulle bli match till kvällen. Inne på kansliet var det fart. En hel del människor fladdrade förbi och nickade. Medan jag stod där tänkte jag att man kanske skulle varit en fluga i taket. Kunnat smita in i rummen och lyssnat på mötena som hölls. Hur de resonerarde. Vilka beslut som togs. Mycket smaskigt hade jag kunnat skriva om. Men det också varit en nära döden upplevelse. Jagad av flugsmällor eller fastnat i flugpapper, nej jag tror jag föredrar att lida av nyfikenhet. Jag fick min bok och gick ut. Klev i bilen samtidigt som en annan bil parkerade bredvid. Det var klubbchef Andersson. Vi nickade till varandra och jag åkte hemåt. På vägen kom jag på att Andreas Andersson är den ende spelare som spelat i mina båda favoritlag. Förrutom Degerfors IF med 40 matcher och 16 fantastiska mål, köptes han av Newcastle Uniteds dåvarande tränare Kenny Dalglish 1998. Han blev aldrig någon populär spelare på St. James´s Park men hann med 27 matcher och 4 mål för Skatorna innan han såldes till AIK. Lustigt att möten med människor ger nya insikter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida


Trackers