18 oktober 2005

Fotbollsarenor eller bloggens uppkomst

Redan i människans begynnelse samlades man på särskilda platser för att utbyta åsikter eller för att samlas kring något gemensamt. Fotbollsarenor är ett sådant ställe där både åsikter utbytes och folk samlas för sitt lag. Oavsett dignitet har alla stora som små fotbollsarenor en dragningskraft. Först står arenan tyst och ödesmättad. Sedan fylls den på med publik och spelare. Varmkorvs- och kaffedoft blandas med doft från ädlare drycker. Det kvittar om det är 57 tappra själar på ett div 6 drama eller 10 000 på en Allsvensk drabbning. Ser jag en matcharena för fotboll på mina resor, stanna jag ofta till och går med vördnad en runda runt anläggningen. Jag älskar fotbollsarenor och då i synnerhet StoraValla. Man liksom dras dit. Lagets spelare byts ut med jämna mellanrum medan arenan består årtionde efter årtionde. Mitt intresse för fotboll är större idag än när jag var liten. Att nu kunna skriva av sig lite av sina tankar kring lite av varje då främst om fotboll och då i synnerhet Degerfors IF i detta moderna media är spännande. Hoppas att du fortsätter att läsa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida


Trackers